• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 26.02.16, 12:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansip: Eesti ettevõtted kasutavad digilahendusi vähe

Eesti ettevõtjad peaksid pöörama digitaalvaldkonnale märksa suuremat tähelepanu, ütles Euroopa Komisjoni digitaalse turu asepresident Andrus Ansip täna Tallinnas.
Euroopa Komisjoni digitaalse turu asepresident Andrus Ansip
  • Euroopa Komisjoni digitaalse turu asepresident Andrus Ansip Foto: Scanpix/Reuters
Euroopa Komisjoni äsja avaldatud digitaalmajanduse ja -ühiskonna indeksi kohaselt oli Eesti üldarvestuses 7. kohal küll esirinnas, kuid selles, kuidas Eesti ettevõtted digitaalseid lahendusi kasutavad, oli Eesti 28 riigi võrdluses kõigest 22. kohal. Vaatluse all olnud viiest näitajast oli see Eesti jaoks kõige nõrgem tulemus.
Ansipi sõnul on Eestis ettevõtlusvaldkondi, mis on väga uuenduslikud, ja teisalt ka väga konservatiivse mõtlemisega sektoreid. „Tervikuna võib öelda, et paistame Euroopas kehvad välja ettevõtjate poolt kasutatavate digitaalsete lahenduste poolest,“ ütles Ansip. „Koht tagapool kahtekümmet 28 hulgas pole, mille üle uhkust tunda.“
Eriti peaksid just traditsiooniliste valdkondade ettevõtted kaaluma, kuidas rohkem digitaalseid lahendusi ära kasutada.
Ansip viitas, et riigiga suheldes – näiteks maksuametiga – kasutavad Eesti ettevõtjad digitaalseid kanaleid aktiivselt. Avalike e-teenuste kasutuselt on Eesti samas võrdluses esikohal. Samas omavahel suheldes mitte. Isegi sotsiaalmeediat kasutavad Eesti ettevõtted enese reklaamimiseks Ansipi arvates liiga vähe.
Ja sama olukord on e-kaubanduses, mis avaks ukse Eestist palju suuremale turule, kuid mida kasutatakse tagasihoidlikult. Ansip avaldas lootust, et Euroopa Komisjoni läinud aasta lõpus tehtud ettepanekud e-kaubanduse reeglistiku ühtlustamiseks ergutavad ka Eesti ettevõtjaid neid võimalusi enam käiku laskma. 
Maailmameister on Eesti aga Ansipi sõnul digiallkirja kasutuse poolest - neid antakse Eestis 1,3 miljonit korda nädalas. "Teised ei pääse ligilähedalegi," märkis Ansip. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele